Veelgestelde vragen bij klachten
Een belangrijk onderdeel in het Incasso Keurmerk van de NVI is de klachtenprocedure. Deze procedure ziet toe op geschillen die zijn ontstaan tussen een NVI-incassobureau en een debiteur of tussen een NVI-incassobureau en diens opdrachtgever.
Let op! U kunt niet tegen elk willekeurig incassobureau een klacht indienen bij de NVI, het moet gaan om een van onze leden. Wij adviseren u om de hieronder opgenomen informatie eerst door te lezen om teleurstellingen in de klachtafwikkeling te voorkomen.
- Tegen wie kunt u klacht indienen?
- Waarover kan een klacht worden ingediend?
- Wie behandelt uw klachten?
- Hoe dient u een klacht in tegen een NVI-lid?
- Waarover kunt u géén klacht indienen?
- Hoe werkt de klachtenprocedure bij KIGID?
- Wanneer naar de Klachtencommissie?
- Hoe dient u een klacht in tegen een gerechtsdeurwaarder?