Onterechte incasso? Neem contact op!
Zaterdag 30 september zond televisieprogramma Kassa (BNNVARA) een item uit over een consument die een onterechte incasso ontvangt. De communicatie tussen consument, internetbedrijf en incassobureau levert de nodige problemen op.
Connie Maathuis, directeur van de NVI, geeft advies wat je als consument kunt bij een incassovordering waar je het niet mee eens bent: “Op het moment dat je een brief krijgt van een incassobedrijf is het van belang dat je direct schriftelijk reageert. Het is belangrijk om in die brief te zetten waarom je het niet eens bent met de vordering en dit goed toe te lichten. Als je bewijzen hebt, is het goed dat je die toevoegt. Wat we vaak adviseren is de brief ook nog per e-mail te sturen. Daarna moet je de reactie van het incassobureau afwachten. Is men het dan nog niet eens, moet je wederom in de pen klimmen, dus blijf vooral actie ondernemen en geef niet op. Het belangrijkste is dus altijd contact zoeken met het incassobureau en jouw verhaal doen.”
Bekijk het fragment van 30 september. De reactie van Connie Maathuis start op 2:14 min.